Friday, November 14, 2008

Asma' Allahil Husna

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

alhamdulillah, berjaya juga untuk menulis entri terbaru untuk dimuatkan kedalam blog yang usang ini. Beberapa hari yang lalu, saya telah melawat blog seorang kerabat. Di blognya telah dimuatkan sebuah link yang dimana akhirnya saya berpeluang untuk melihat wajah seorang yang agak terkenal. Amru Khaled.

Anda juga boleh melihatnya di sini.

Tetapi, apa kaitannya? Jika anda membuka link tersebut, anda akan dapat menonton sebuah program tv yang diberi nama 'Bismika Nahya' (ala-ala 'tazkirah pagi' kt tv1). Sungguh menarik hati melihat beliau memberi ceramah. Bersemangat, dan kadang-kadang agak mencuit hati melihat gelagatnya. Dan sebagai penutup rancangan, beliau akan membaca do'a yang menyayat hati dan kamera kadang-kadang akan fokuskan kepada orang-orang yang menangis. heh..
Amru Khaled. Diambil dari amrkhaled.net

Nampaknya ia boleh menjadi saingan kepada ESQ tetapi bezanya adalah rancangan ini percuma.
Gurau sahaja. Insya-Allah keduanya membawa tugas yang sama, memberi kesedaran tentang asma' Allahul Husna. Dan yang seronoknya, rancangan ini (Bismika Nahya) menyediakan subtitle dan mudah difahami. Jadi, sekiranya ada masa-masa kosong, silakan menonton.

Sekian sahaja untuk hari ini. Oh, terlupa. Pagi tadi telah dilancarkan majlis ihtifal Tadika Nurul Iman yang telah dirasmikan oleh papa. Ucapannya penuh semangat serta penuh berisi, baru saya sedari. Sungguh lain mendengarnya sewaktu sekolah rendah berbanding sewaktu sekolah menengah. Semoga papa dirahmati Allah selalu. Persembahan storytelling Aiman Hakimie adalah yang paling berbeza kerana beliau sungguh bersemangat dan berjaya mengalahkan keseganannya, jadi saya sebagai pakciknya turut menumpang bangga. heh..

sekian sahaja, wassalam.
Papa memberi ucapan perasmian

Aiman Hakimie, story telling

Lakonan drama dari pelajar-pelajar tadika

No comments: