Friday, March 20, 2009

Ketika Cinta

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Apa khabar? Baik bukan? Alhamdulillah, hari ini baru pulang dari berjalan seharian bersama abang ude dari Shah Alam, ke Taman Melawati, ke Shah Alam, ke USJ, dan akhirnya pulang ke ibu kota. Tidaklah penat sangat tetapi hari ini bukanlah seperti hari semalam kerana hari ini berjumpa dengan seseorang yang baru dan agak istimewa.

Ke Shah Alam untuk mengambil seorang Ustaz, mengikut perjanjian Ustaz itu akan menyempurnakan proses pengubatan makcik saya. Cukup setakat di situ tetapi apa yang dapat saya simpulkan dari Ustaz ini ialah dia seorang mudah dalam menyampaikan perkara-perkara ukhrawi, subhanallah bersamangatnya dia. Semoga saya dapat mengambil yang jernih dan menolak yang keruh dari individu tersebut.

******
Baru-baru ini saya baru mengetahui bahawa Opick sudah mengeluarkan album yang baru (2008). Tersedar apabila membuka video ini



sangat-sangat menarik, apabila pertama kali melihat video ini, terkeluar juga setitis-dua air mata, semoga itu menandakan hati ini belum keras lagi dan insya-Allah tidak. Turut dimasukkan dalam album Opick tersebut adalah sebuah lagu berjudul 'Ketika Cinta' pertama kali dengar, bosan. Kedua- & ketiga, semakin menarik kerana mesej semakin jelas. Akhirnya, inilah hasilnya.


nasyid 'Ketika Cinta' ini sanagat menarik minat saya untuk ke masjid. Boleh juga para pembaca mencubanya, Insya-Allah tidak rugi. Sekian sahaja, Wassalam

*Entri musabaqah akan dimuatkan selepas ini, insya-Allah

No comments: