Sunday, September 14, 2008

Well Done..

Assalamualaikum,

Sedang bersantai sebentar melihat blog para sahabat yang sedang menikmati bi'ah di sekolah, saya menekan sebuah link yang membawa saya ke blog seorang ikhwah dan saya terjumpa sebuah video yang menjelaskan antara kesan-kesan daripada orang yang mengagungkan cara hidup bukan Islam..saya persembahkan video ini buat kalian pembaca dan dinasihatkan agar membuka mata hati..



Tidak perlu melihat sehingga habis melainkan perlu.. tetapi menurut saya, saya melihat disini bahawa ini bukanlah perkara yang patut dikatakan biasa kerana sesungguhnya perkara ini adalah sebuah kejayaan yang sangat besar bagi Yahudi. Saya rasa sekiranya yahudi melihat video di atas sudah pasti dia berbangga dan berterima kasih kepada ibubapanya kerana merekalah yang bertanggungjawab mencorak budak itu sedemikian rupa.

Cuba kita bayangkan pula apabila umurnya menjangkau 15? Umur remaja. Umur 'puncak'.

Kehebatan sesuatu kaum itu bergantung kepada pemudanya - Amru Khalid

Semoga Allah memberi hidayah kepada saya dan umat ini. Sesungguhnya impian yahudi untuk 'melesapkan' Islam semakin berjaya dengan wujudnya kerjasama diantara mereka yang mengelak daripada deen yang suci ini. Dengan kerjasama yang hebat ini, para penganut Islam 'Liberal' semakin membiak dan akhirnya perbezaan antara muslim dan kafir hilang sama sekali. Kerjasama ini lebih menguntungkan apabila anak-anak mereka, cucu-cucu mereka dan keturunan mereka semuanya adalah pengikut setia idealogi ini..clap hands for their hard works..

Tetapi, janji Allah

Allah tidak sekali-kali akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan yang kamu ada seorang (bercampur aduk mukmin dan munafik, bahkan Ia tetap menguji kamu) sehingga Ia memisahkan yang buruk (manufik) daripada yang baik (beriman). Dan Allah tidak sekali-kali akan memperlihatkan kepada kamu perkara-perkara yang Ghaib akan tetapi Allah memilih dari RasulNya sesiapa yang dikehendakiNya (untuk memperlihatkan kepadanya perkara-perkara yang Ghaib). Oleh itu berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasulNya; dan kamu beriman dan bertaqwa, maka kamu akan beroleh pahala yang besar. (Ali-Imran:179)
Sesugguhnya Allah akan membela agama ini.. Sesungguhnya Allah memilih hamba-hambaNya yang suci untuk menjalankan misi yang suci ini. Dan yang akan terpilih adalah orang tetap teguh dan tidak segan sebagai 'Hamba Allah' yang sebenar serta mengajak orang lain ke arahNya..

(Nabi Isa) Al-Masih tidak sekali-kali enggan dan angkuh daripada menjadi hamba bagi Allah, demikian juga (sikap) malaikat yang sentiasa berdamping (dengan Allah). Dan sesiapa yang enggan dan angkuh daripada beribadat (menyembah dan memperhambakan diri) kepada Allah, serta ia berlaku sombong takbur, maka Allah akan menghimpunkan mereka semua kepadaNya. (an-Nisa':172)
Semoga Allah memberi hidayah kepada saya dan kamu, pembaca.

Sekian sahaja..

5 comments:

Syamil Esa said...

Salam.
La budda an nu'assisa min taht.
Wala budda an nurabbiyal fard.
Waktu terlalu sedikit utk memikirkan masalah umat yang terlalu byk, kerja yang plg pntg adalah kerja yg mampu merubah msyrkt secara menyeluruh.
Al-Islam huwal Hall.
(Islam adalah jalan penyelesaian)
Salam dari mesir.
Akhukum fi Misr.

MHanafi 2712 said...
This comment has been removed by the author.
Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

Hikmat... smart post baru... video dpt mane? kih kih kih..

Ape2 pon, memang setuju dgn bende nih.. tersangat setuju.. sudah tentu.. sebab perkara ini pun sudah lama tertancap dalam blog ana.. maksudnya "kami"..

Sebenarnya, ana pun x faham dengan mamat sorang nih, (Aznil Nawawi).. ntah ape yang die nak dalam hidup nih.. dari budak2, remaja, hingga ke orang tua die nak lalaikan.. semoga Allah bagi petunjuk atas apa yang die buat selama nih.. AMin~

Anonymous said...

salam,
wei ko asal aznil pon ko kutuk?!gaduh ke?


cuak terus.....slm perjuangan dari ikhwah hira'....td ana buka blog nta dgn sedara ana...dia tengok...dia komplen seih...ape2lah...biaselah...(aku plak yg kene...sial tul)bkn ana yg tulis...slmt rmdn...

Hikmat Esa said...
This comment has been removed by the author.